pondělí 14. září 2015

SÉRIE: Vrazi - teorie


Čaute moji!
Jaký je rozdíl mezi sériovým, masovým a tzv. záchvatovým vrahem?


Mnoho lidí neví, jaký je v tom rozdíl a myslí si, že je to jedno a to samé. NENÍ!

S mylnou představou se ale můžeme setkat i v informačních mediích, kde každý, kdo zabije více lidí dostane označení sériový, či masový vrah, i přes to, že je v tom docela velký rozdíl.


Mnohonásobné vrahy rozdělujeme na 3 typy:
Sériový vrah - serial killer
Masový vrah - mass killer
Záchvatový vrah - spree killer

SÉRIOVÝ VRAH 

Sériová vražda se označuje pro více za sebou jdoucích vražd, jejichž místo a čas jsou rozdílné. Sériový vrazi většinou se svými obětmi nemají žádný citový vztah.  Většinou vrah nepřestává sám od sebe.
Sériový vrah vraždí  minimálně třikrát a nemají jasně pochopitelný důvod.
Označuje se tak např. John Wayne Gacy nebo Václav Mrázek.

MASOVÝ VRAH

Masová vražda se označuje pro více mrtvých lidí při jedné akci bez výrazného časového odstupu.
Označuje se tak např. Hitler nebo Stalin.

ZÁCHVATOVÝ VRAH

Vraždí v krátkém časovém intervalu a v určité lokalitě, místa činu jsou však odlišná. Pachatel sám od sebe přestává vraždit a ve svém běsnění nepokračuje narozdíl u sériového vraha.

odkazy: definice
            obrázky

Kdo je na obrázku? Horní řada zleva: Andrej Čikatilo, Jack the Ripper, Jeffrey Dahmer
                            Dolní řada zleva: Ted Bundy, John Wayne Gacy

Dejte mi prosím vědět, jestli se chcete něco dozvědět o nějakém vrahovi, popř. jestli v této sérii mám pokračovat.:-)


4 komentáře:

  1. Aspoň nie som len ja ten cvok, ktorý sa zaujíma o vraždy :D Tento článok bol hrozne zaujímavý! Prosím si ďalší! :) Všetci chcú ísť na Coachellu a kam chcem ja? Do Hollywoodskeho múzea smrti :D

    booklovers-world.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rozhodně nejsi!:-D Jsem ráda, že se líbí. Pokud bude mít série aspoň nějakou tu úspěšnost, tak sem hodím další. Půjdu s tebou! :-DDD
      Díky za komentář.♥

      Vymazat
  2. Jak jsem už psala na Facebooku. Téma mi přišlo na chuť. Jsem z toho nadšená :)
    http://small-literaryworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti téma série líbí.:-)
      Díky za komentář.♥

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář.:-)