pátek 4. září 2015

Review: Dítě číslo 44 - Tom Rob Smith

Když strach dokáže umlčet celý národ, alespoň jeden člověk musí vyslovit pravdu... Sovětský svaz, rok 1953. Stalinův železný stisk neustále sílí. Brutální praktiky ministerstva státní bezpečnosti (MGB) nejsou žádným tajemstvím. Režim dokonce občanům přikazuje věřit, že socialistické společnosti se podařilo zcela vymýtit zločinnost. Když se u železniční trati v Moskvě najde mrtvola malého chlapce, zaskočí příslušníka MGB Lva Děmidova – válečného hrdinu, upřímně oddaného režimu – tvrzení příbuzných oběti, že šlo o vraždu. Lev splní rozkaz nadřízených a pomůže zatajit fakta, začnou v něm však hlodat pochybnosti. Brzy poté se jeho život převrátí naruby. Lva degradují a s manželkou Raisou, podezřelou ze špionáže, pošlou do zapadlého města na Urale. Ke svému překvapení Lev zjistí, že k vraždám dětí dochází i tam. Manželé si dobře uvědomují, že později je čeká mnohem tvrdší trest než pouhé vyhnanství. Snad právě proto se rozhodnou riskovat život a pátrat po vrahovi na vlastní pěst. Román Dítě číslo 44, zdařilý a oceňovaný debut mladého britského autora Toma Roba Smitha, vychází ze skutečného případu sériového vraha Andreje Čikatila. Román s reálným pozadím nabízí kromě strhujícího kriminálního příběhu i děsivý obraz diktatury, která se drží u moci jen díky stupňovanému teroru.zdroj

Autor: Tom Rob Smith
Orig. název: Child 44
Počet stran: 384
Žánr: Román
Překlad:

Josef Hanzlík

NĚCO MÁLO O AUTOROVI..
Vystudoval v Cambridge, ve studiích pokračoval v Itálii, kde se věnoval tvůrčímu psaní. Jeho prvotinou je román Dítě číslo 44, který už byl přeložen do dvaceti dvou jazyků. Práva ke zfilmování získal Ridley Scott. Tom Rob Smith žije v Londýně.

MŮJ NÁZOR A HODNOCENÍ:

Pokud jste stejní sklerotici jako já, tak se Vám budou ze začátku plést jména, a kdo je kdo, a kdo je čí bratr a čí sestra a blabla.. Časem se to ale dostane do okamžiku, kdy už
tam bude jen pár jmen a vy se konečně začtete do děje, který byl už od začátku zajímavý, což se mně osobně u knih moc nestává. Byla jsem překvapená, že děj mě do sebe vtáhl okamžitě, hned jsem si vybavila postavy a co se dělo. Upřímně jsem nečekala, že to bude tak super, jak to všichni popisovali. Knížku jsem si koupila na základě doporučení Rodaw

Líbilo se mi především to, že to byl děj z Ruska. Většinou se historické romány, co mám odehrávají v Německu, takže to chtělo hned změnu. Ze začátku mi bylo hodně líto lidí, které chtěli zabít, nebo zabili i přes to, že nic neudělali, ale nedokázali si přiznat svou chybu. Kdo mi byl úplně, úplně nejvíc nesympatický a doufala jsem, že zemře byl Vasilij!!!  Nejhorší postava ever fakt.:-D Když už čekáte, že udělá něco dobrýho, tak udělá něco ještě víc hroznýho.

Raisa mě teda občas taky štvala, ale docela jsem ji i chápala, protože řekněme si to upřímně..kdo by se nebál? A ty podmínky? My můžeme být rádi, že máme záchod doma a teplou vodu. Pro ně to byl luxus!

Proč Dítě číslo 44?
To se dozvíte na straně 242.

Jelikož už vyšel i
film, tak jsem se mohla i kouknout, jak vypadali herci a tak nějak si je představit v ději, což mi přijde super, dělám to takhle u každé zfilmované knihy

Nejlepší z celého děje byl konec. Naprosto brilantní konec! Vraha mi bylo upřímně docela líto, protože to vlastně dělal ''pro dobrou věc''. I když to dělal blbě, tak to dělal ze srozumitelného důvodu. Navíc, jak už asi víte, tak sériové vrahy miluju a obdivuju je (haha, crazy), takže mi celý děj seděl. Děj je vlastně na základě příběhu Andreje Čikatila.

Prověřuj ty, kterým důvěřuješ.

Lépe nechat deset nevinných trpět, než jediného špiona uniknout.

Wau! Tohle je vlastně první knížka, které NEMÁM !!!!!!co vytknout! Úžasný příběh, úžasný děj, úžasný námět, úžasný spisovatel, obálka (rozhodně ta původní, ne filmová).. všechno.