úterý 14. července 2015

Review: Zlodějka knih - Markus Zusak

Po pár dnech jsem tu zase s novou recenzí a tentokrát to bude moje NEJOBLÍBENĚJŠÍ knížka na světě, která nese název....ZLODĚJKA KNIH!

ZLODĚJKA KNIH 

autor: Markus Zusak
překladatel: Vít Penkala
orig. název: The Book Thief
žánr: Román
rok: 2009
počet stran: 528


ANOTACE: Mladý australský autor sepsal silný, zajímavý a neobyčejně čtivý příběh. Jeho vypravěčem učinil Smrt. Smrt je zdánlivě nezúčastněný divák, s dokonalým odstupem, s osobitou perspektivou; má všechny předpoklady pro to být svědkem a vypravěčem. Ale příběh Liesel Memingerové je tak mimořádný, že i Smrt si musí přiznat zájem o živé lidi, dojetí z jejich utrpení, hořkost a úlevu z konců. I Smrt má srdce. Zusakova kniha se vydává na smutná místa, rozhodně ale není skličující.

MŮJ NÁZOR:
Obal - Nemám žádné výhrady, mám filmový přebal a pod přebalem je kniha kráásně fialová.

Obsah - Já k téhle knížce nemám naprosto slov. Myslím, že ten, kdo ji četl, nebo viděl film (o tom později..), tak ví, o čem mluvím. Je to ten nejlepší a nejpoutavější příběh, který jsem četla a viděla. Ne jen, že to je kniha s tématikou druhé světové války (moje oblíbené téma), ale je taky krásně napsaná. Autorův styl psaní mě hned vtáhl do děje. Musím se přiznat, že jako první jsem viděla film a až později četla knihu, ale nějak mi to nevadilo.. i když u ostatních knížek nemůžu první vidět film, pak to nemá to kouzlo, které by to mělo mít a to je.. špatné. Potěšilo mě, že kniha byla opravdu, opravdu smutná, dokonce jsem u toho brečela abych se přiznala. Hlavní hrdinka byla naprosto okouzlující, hned jsem si ji zamilovala. CELOU KNÍŽKU JSEM SI ZAMILOVALA!!!

FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ: 
Povedlo se. Málo kdy se mi líbí film a knížka stejně. Musím říct, že děj se nijak nezměnil. Co mi ale na filmu vadilo, že na stěnách v Německu psali anglická slova. Nechci moc spoilerovat, pokud se na film kouknete, nebo knížku přečtete, tak to určitě pochopíte.

                                     Dávám 5 hvězdiček! 


6 komentářů:

  1. Já jí taky četla a zbožňuju jí :)Sice to pro mě nebyla moc odpočinková četba, ale jinak je to snad jedna z nejlepších knížek co jsem četla :) Máš moc pěkný blog, přehledný a jednoduchý, moc se mi to líbí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. Díky i ja, jo, určitě se koukni, je vážně skvělá.:-) Cate.

      Vymazat
  3. Já si knihu koupila kvůli tomu, že se mi líbil film a musím říct, že je opravdu krásně napsaná. V tom filmu vlastně ani nebylo moc poznat, že to vypráví smrt (teda já to nepoznala).

    KattyLife

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teda taky první viděla film, ale musím říct, že se obojí povedlo - jak kniha, tak film.:-)

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář.:-)